Dieta na nadciśnienie

Dane gromadzone przez międzynarodowe instytuty zdrowia pokazują brutalną prawdę – około 65% z wszystkich osób cierpiących z powodu nadciśnienia tętniczego walczy jednocześnie z otyłością. Według przeciętnych wartości każde dodatkowe 10 kilogramów powoduje wzrost ciśnienia skurczowego o 3 mmHg (w skrajnych przypadkach nawet o 20). Badania dowodzą, że utrata zbędnej masy ciała skutecznie pozwala obniżyć podwyższone ciśnienie i jednocześnie zapobiega wystąpieniu choroby u osób zdrowych.

To właśnie dlatego dieta odgrywa tak ważną rolę w przypadku osób mających tendencję lub borykających się z nadciśnieniem. W planie żywieniowym konieczne jest przede wszystkim ograniczenie spożywania tłuszczów, szczególnie kwasów tłuszczowych nasyconych. Smażone i pieczone mięsa takie jak wieprzowina i wołowina powinien zastąpić chudy drób (najlepiej gotowany). Oprócz tego niekorzystne okazują się tłuste nabiały w bardzo dużych ilościach.

Osoba borykająca się z nadciśnieniem powinna zrezygnować również ze stosowania dużej ilości przypraw – szczególnie soli. Badania naukowe wykazały, że ograniczenie spożycia sodu i jodu zmniejsza średnie wartości ciśnienia tętniczego. Niestety osoba chcąca walczyć z nadciśnieniem będzie musiała przyzwyczaić się do bardziej mdłych, mniej wyrazistych potraw lub poszukać po prostu innych, bardziej naturalnych przypraw, które zastąpią te dotychczas stosowane.

Każdą dietę, nawet redukującą ciśnienie, warto wspomóc dodatkową suplementacją. W przypadku nadciśnienia świetnym wyborem jest Colonfast – mieszanka naturalnego błonnika, który pozwala wiązać w organizmie wpływające niekorzystnie na pracę układu krwionośnego związki i przez to redukować tempo pompowania krwi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *